Joysway RC člun - Offshore Lite Warrior V3

 

Původní, na jaře 2015 potopený Joysway Lite Warrior,stř. motor,reg.30A,aku 2S 

Lite Warrior je malý model rychlostního člunu,který nalezneme v nabídce u mnohých modelářských prodejců.Před časem byly k dostání ve výprodejích samostatné trupy,tuším v ceně 270 Kč.V různých variantách je loď nabízena s pohonem buď stejnosměrným nebo střídavým motorem 380 s vodním chlazením,flexi hřídelí, excentricky umístěným plastovým kormidlem a baterií.Při přímé jízdě je tedy nakloněná na stranu a při prudším vychýlení kormidla se často převrací.

Provedené úpravy.

 

Druhý Joysway Lite Warrior před osazením vnitřního vybavení v září 2015

 

 

Loď jsem komplet vykuchal,odřezal veškeré plastové výstupky a držáky.K náhonu byla zvolena pevná hřídel 3 mm,na konci stočená na průměr 2 mm na redukci se závitem M4.Hřídel je uložena v nerezovém pouzdru 6 mm v bronzových kluzných pouzdrech.Motor jsem zvolil Tenshock 20, 5 500rpm/V,točí dvoulistou CNC vrtulí TP 30 mm.Servo kormidla bylo posunuto skoro do půlky trupu a CNC kormidlo umístěno do osy lodi.Pro baterii 2S 2 200mAh se jako optimální ukázalo umístění v ose lodi co nejníže nad pouzdrem hřídele.Původní umělohmotná trubičku pro chlazení byla nahrazena mosaznou s průměrem 4 mm.Toto chlazení je napojeno na regulátor a motor.Protože se kluzné pouzdro u motoru zahřívalo,umístil jsem na konec pouzdra chladící přírubu,do níž je přiváděna voda z kormidla.Vývody obou chlazení jsou vyvedeny v pravém boku lodi.Seznam má ve svém bílém Warrioru kuličková ložiska a hřídel prům.2 mm,takže mu odpadlo druhé chlazení.Také má jiný motor –Turnigy 20 40 4 000 RPM/V ale při jízdě to není téměř znát.Regulátory máme oba Turnigy Plush Zhodnocení přestavby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po provedené přestavbě je loď velmi rychlá,stabilní a obratná v zatáčení vpravo i vlevo.Převrácení lze docílit jen při hrubé chybě při řízení.Upravené těsnění kabiny je dostatečně těsné i při 10-20 min. pobytu převrácené lodi ve vodě,nateče do ní jen zanedbatelné množství vody.Při přímé jízdě se ztratil náklon a je tedy daleko stabilnější i při větších vlnách či větru.Chlazení plní svou funkci perfektně,velmi dobře jde vidět vytékající poud chladící vody.Po montáži odpojovací smyčky a držáku startovního čísla splňuje model podmínky kategorie mini mono.